Krav for å møte opp med "veteranbuss" på treff...

Svar
NeooplanN138Frank

Krav for å møte opp med "veteranbuss" på treff...

Legg inn av NeooplanN138Frank » 2011-04-21 0:51:53

1; - dersom man ikke er RHF medlem, kan man likevel møte opp på fex neste treff med buss?
2; - bussen er ikke registrert men er på prøveskilt, bannlyst eller velkommen....?
3; - bussen er ferdig utvendig med "riktige" farger og forhåpentligvis all logoer, men "nytrekt" innvendig, dvs, seter er originale men stofftrekk på vegg, tak og seter er "modernisert" i trøtt grå farge med regnbuens dustemønster dandert utover.....

Kan en buss som "er under restaurering" vises frem eller skal man holde seg vekk til bussen er 99 % ferdig...

Spør igjen, hva er "nedre grense" for hva man kan komme drassende med på treff....?

Frank

Geir Sørensen
Sted: Lindesnes
Kontakt:

Re: Krav for å møte opp med "veteranbuss" på treff...

Legg inn av Geir Sørensen » 2011-04-21 20:36:33

Her tror jeg alle er velkommen. se bilder fra Fagernes 2010
Bilde

Bilde

Personlig syntes jeg det er gøy å se hva folk rundt omkring i landet holder på å restaurere.
Så for meg må flere "vrak" og "halv ferdige" busser møte opp.

INGEN KRAV OM RHF MEDLEMSKAP!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Men selvsagt ett ønske om at flest mulig blir medlem.
Se vår hjemmeside:
www.samsor-agder.com

Brukeravatar
SvB
Sted: Lillehammer

Re: Krav for å møte opp med "veteranbuss" på treff...

Legg inn av SvB » 2011-04-21 22:00:17

NeooplanN138Frank skrev:
Kan en buss som "er under restaurering" vises frem eller skal man holde seg vekk til bussen er 99 % ferdig...

Spør igjen, hva er "nedre grense" for hva man kan komme drassende med på treff....?
De som pleier å være på veteranbusstreff vet at mange busser ikke tilfredsstiller kravet om å være "99 % ferdig". Dette er også en utstilling der busser deltar for å bedømmes. Mange vil nok gjøre sitt for at bussen er i presentabel stand, selv om mange deltar med busser som nettopp er tatt ut for bevaring og det er planer for restaurering av forskjellig art. Det er en restriksjon mot campingbusser fordi disse er tatt i bruk til annen formål enn rutebil.

En begrensning ved treff er selvsagt plass. Det er ikke lett å finne egnede utstillingsplasser som samtidig er litt sentrale i våre dager. Arrangør kan selvsagt åpne for ulike slags kjøretøyer det kan være av interesse å vise fram. Bildene til Geir Sørensen viser gode eksempler fra Fagernes 2010. Jeg vet ikke hvor mange som ser seg kallet til å "komme drassende" med ikke kjørbart materiell over lange avstander. Eksemplene fra Fagernes er jo hentet inn fra nærområdet, og viser både mulige og pågående restaureringsobjekter.

Svar