Klarte du å se om det var passasjerer med i NOW-bussene?Øyvind Berg skrev:På onsdag benyttet jeg det faktum at jeg hadde fått sete på første rad på Haukeliekspressen til å fotografere litt NOW-busser. Skulle jeg fått maks uttelling burde jeg nok tatt TIMEkspressen, siden Haukeliekspressen har annen trasé gjennom Kongsberg og fra Mjøndalen mot Drammen, men nå var det nå en gang den bussen jeg satt på, fra Seljord.
Noen bilder ble temmelig uklare på grunn av litt dårlige forhold, men jeg tar dem med bare for å vise hvor mange man kan treffe på. Det sies jo at de skal ha kvartersruter, men de tre første bussene møtte jeg faktisk i løpet av 55 sekunder. Imponerende!
Først ut i bakkene opp fra Notodden er en jeg ikke helt klarer å lese nummeret på, men det ser mest ut til å være #16, eventuelt #15.
Nytt fra histen og pisten.....
Re: Nytt fra histen og pisten.....
pors
- Øyvind Berg
- Innlegg: 4574
- Registrert: 2007-01-17 0:51:38
- Sted: Elvebyen
Re: Nytt fra histen og pisten.....
Vel, det er jo noen synlig i forsetet på et par av bussene, men om det er passasjerer eller folk som har med NOW å gjøre vet jeg ikke. Det kan jo godt hende at sjåførene vil ha passasjerene der fremme så de har noen å prate med. Om det sitter folk lengre bak i bussene er ikke mulig å se på bildene mine, så det kan jeg rett og slett ikke svare på. Bussen som stoppet ved Torget Vest i Drammen plukket opp 2-3 passasjerer mener jeg å huske.pporsmyr skrev:Klarte du å se om det var passasjerer med i NOW-bussene?
Det er uansett ikke overraskende om bussene kjører stort sett tomme nå den første uka. Det er tross alt fortsatt ferie for en del, og det tar uansett lang tid å få folk til å oppfatte at tilbudet finnes. Sånn jeg har forstått det så gikk det mange tomme busser helt i starten da Jamtveit startet TIMEkspressen for 17 år siden. Å starte med timesavganger den gangen var jo betydelig mer oppsiktsvekkende enn det er å prøve med kvartersavganger på en sånn rute i våre dager.
Jeg tror egentlig ikke passasjertallene er særlig relevante før vi nærmer oss september, når ferien er over for alle og det har begynt å gå opp for folk at det har kommet en ny bussrute i området.
(Men siden denne tråden handler om nye busser får vi ta eventuell videre diskusjon om passasjertall og sånt i en annen.)
Øyvind

– Canonfotograf
– kunnskapsformidler av fullstendig unyttig busskunnskap

– Canonfotograf
– kunnskapsformidler av fullstendig unyttig busskunnskap
- Øyvind Berg
- Innlegg: 4574
- Registrert: 2007-01-17 0:51:38
- Sted: Elvebyen
Re: Nytt fra histen og pisten.....
http://www.adressa.no/nyheter/nordtrond ... 009488.eceØyvind Berg skrev:Denne bussen her er ganske interessant. Chassisnummeret skulle tilsi at den er bygget en gang tidlig i 2012. En annen ting er at denne i motsetning til alle andre 7700A som er 18 meter, er 18,74 meter lang. Altså akkurat innenfor den magiske centimeteren som Ruter mente var "godt slingringsmonn" i lengdekravet for MAN-anbudet.jec skrev:Ikke dårligere med skilt enn at den hadde
VH39718
http://www.adressa.no/incoming/article1 ... A1221.jpeg
Kan vel så vidt skimte at den har nummer #161.

Øyvind

– Canonfotograf
– kunnskapsformidler av fullstendig unyttig busskunnskap

– Canonfotograf
– kunnskapsformidler av fullstendig unyttig busskunnskap
Re: Nytt fra histen og pisten.....
Får bidra med et lite knippe NOW-busser jeg også da
#1 - NV 67946

#5 - NV 67949

#8 - NV 67952

#19 - NV 67959



#1 - NV 67946
#5 - NV 67949
#8 - NV 67952
#19 - NV 67959
NB
Nikon-fotograf
Nikon-fotograf
Re: Nytt fra histen og pisten.....
Her er JR 31093, lurer litt på hvorfor de har gått vekk fra 15-metere på Valdresekspressen?Øyvind Berg skrev:Jeg trodde forlengst at Irizar var "død" på det norske ekspressbussmarkedet, så jeg ble overrasket da jeg for et par uker siden fikk høre at JVB skulle få noen til Valdresekspressen.
Det er fire stykker av typen Irizar i6 13 3.5 bygget på Scania K410EB 4x2. Alle registrert 2014-06-18.
JR31090 | YS2K4X20001888590
JR31091 | YS2K4X20001888594
JR31092 | YS2K4X20001888596
JR31093 | YS2K4X20001888598
NB
Nikon-fotograf
Nikon-fotograf
Re: Nytt fra histen og pisten.....
Her er noen bilder av SD 67013 etter at den fikk skilter og ble tatt i bruk.



Tar også med SD 67002 som må ha blitt registrert rett før.


Tar også med SD 67002 som må ha blitt registrert rett før.
NB
Nikon-fotograf
Nikon-fotograf
Re: Nytt fra histen og pisten.....
Her er den under buss for tog-kjøring for noen uker siden.Øyvind Berg skrev:Jenssen har fått en ny MAN i høst.
DP29117 2013-06-14
MAN RHC484 WMAR09ZZ7DT019911
Lion's Coach C R09-0258
1-1-0
53 seter
Bussen er tidligere demobuss, og jeg vil anta at det er MAN Truck & Bus i Norge som har hatt den, for den er registrert på nåværende eier 2013-11-21, så da var den nok demo fra juni til november.
Tar med de andre Jenssen-bussene jeg møtte, bortsett fra Starlinerne da de er ganske godt presentert her inne fra før.
CF 61843, MAN Lion's Coach C fra 2011.
DP 17947, Neoplan Skyliner fra 2012.
DP 49423, Mercedes-Benz 519CDI Sprinter fra 2014.
BS 84529, Mercedes-Benz 519CDI Sprinter fra 2014.
BS 89943, Mercedes-Benz 519CDI Sprinter Acbus fra 2014.
NB
Nikon-fotograf
Nikon-fotograf
- Ole Jostein Brække
- Innlegg: 1134
- Registrert: 2006-07-04 21:28:09
- Sted: Bergen
Re: Nytt fra histen og pisten.....
ken skrev:2 Nye MAN Lion's Regio til Tide i Stavanger https://www.facebook.com/TideReiser/pho ... =1&theater
RK76746 og RK76747 ukjent internnummer
Dette er så vidt meg bekjent de første MAN Lion's Regio levert til et Norsk Busselskap
Dette er Tide 1078 og 1079
Med vennlig hilsen
Ole Jostein Brække
Ole Jostein Brække
Re: Nytt fra histen og pisten.....
ja de har gått vekk fra 15 meteringer, fler avganger har gjort at det ikke er behov for de. men går jo fortsatt de gamle å da.NB skrev:Her er JR 31093, lurer litt på hvorfor de har gått vekk fra 15-metere på Valdresekspressen?Øyvind Berg skrev:Jeg trodde forlengst at Irizar var "død" på det norske ekspressbussmarkedet, så jeg ble overrasket da jeg for et par uker siden fikk høre at JVB skulle få noen til Valdresekspressen.
Det er fire stykker av typen Irizar i6 13 3.5 bygget på Scania K410EB 4x2. Alle registrert 2014-06-18.
JR31090 | YS2K4X20001888590
JR31091 | YS2K4X20001888594
JR31092 | YS2K4X20001888596
JR31093 | YS2K4X20001888598
- Øyvind Berg
- Innlegg: 4574
- Registrert: 2007-01-17 0:51:38
- Sted: Elvebyen
Re: Nytt fra histen og pisten.....
Mange fine bilder her, NB! 
Telemark Bilruter har fått seks nye ekspressbusser. Alle sammen er Volvo 9700H UG B11R. Av disse er det fire på Telemarkekspressen og to på Grenlandsekspressen, men jeg vet foreløpig ikke hvilke som er hvor. Alle er registrert 2014-10-09.
NF70174 | YV3T2U822EA168908
NF70175 | YV3T2U820EA168907
NF70178 | YV3T2U826EA168913
NF70179 | YV3T2U822EA168911
NF70181 | YV3T2U820EA168910
NF70182 | YV3T2U823EA168920
Internnumrene har jeg ikke fått tak i ennå, men jeg mistenker at de fleste av dem er ganske det samme som siste tre siffer i registreringsnumrene. Eneste er at #174 allerede er opptatt, så den har muligens for eksempel #176 eller #177.
Fire av de gamle bussene skal allerede være solgt til Finland.

Telemark Bilruter har fått seks nye ekspressbusser. Alle sammen er Volvo 9700H UG B11R. Av disse er det fire på Telemarkekspressen og to på Grenlandsekspressen, men jeg vet foreløpig ikke hvilke som er hvor. Alle er registrert 2014-10-09.
NF70174 | YV3T2U822EA168908
NF70175 | YV3T2U820EA168907
NF70178 | YV3T2U826EA168913
NF70179 | YV3T2U822EA168911
NF70181 | YV3T2U820EA168910
NF70182 | YV3T2U823EA168920
Internnumrene har jeg ikke fått tak i ennå, men jeg mistenker at de fleste av dem er ganske det samme som siste tre siffer i registreringsnumrene. Eneste er at #174 allerede er opptatt, så den har muligens for eksempel #176 eller #177.
Fire av de gamle bussene skal allerede være solgt til Finland.
Øyvind

– Canonfotograf
– kunnskapsformidler av fullstendig unyttig busskunnskap

– Canonfotograf
– kunnskapsformidler av fullstendig unyttig busskunnskap
- Øyvind Berg
- Innlegg: 4574
- Registrert: 2007-01-17 0:51:38
- Sted: Elvebyen
Re: Nytt fra histen og pisten.....
Men så enkelt var det jo selvfølgelig ikke. Tok mot normalt turen via Vestfold og Grenland i dag, så fikk sett noen av dem.Øyvind Berg skrev:Internnumrene har jeg ikke fått tak i ennå, men jeg mistenker at de fleste av dem er ganske det samme som siste tre siffer i registreringsnumrene.
Møtte NF70174 sør for Porsgrunn, men kunne ikke se internnummeret på den.
På Strømdaljordet fant jeg NF70175 og NF70181, begge merket med Grenlandsekspressen. Førstnevnte med #145, mens den andre stod inne og hadde ingen synlig nummer på hekken som pekte ut mot portene.
I Seljord fant jeg NF70178 og NF70182 som hhv. #158 og #142.
Så med litt gjetting blir lista muligens som følger:
#144 | NF70174 | Telemarkekspressen
#145 | NF70175 | Grenlandsekspressen
#158 | NF70178 | Telemarkekspressen
#159 | NF70179 | Telemarkekspressen
#141 | NF70181 | Grenlandsekspressen
#142 | NF70182 | Telemarkekspressen
Øyvind

– Canonfotograf
– kunnskapsformidler av fullstendig unyttig busskunnskap

– Canonfotograf
– kunnskapsformidler av fullstendig unyttig busskunnskap
Re: Nytt fra histen og pisten.....
Så en hvit SETRA S 415 GT-HD med reg nr KJ10770 vei Teisenkrysset i ettermidag, reg 9. okt i distrikt Billingstad
Re: Nytt fra histen og pisten.....
Noen nyankomne busser med Kielferga i dag.
- Vedlegg
-
- IMG_1944.JPG (56.95 kiB) Vist 6168 ganger
-
- IMG_1951.JPG (76.92 kiB) Vist 6168 ganger
-
- IMG_1941-001.JPG (70.43 kiB) Vist 6168 ganger
- Øyvind Berg
- Innlegg: 4574
- Registrert: 2007-01-17 0:51:38
- Sted: Elvebyen
Re: Nytt fra histen og pisten.....
Dette er tvillingbroren til KH98716 (Eikerbussen). Begge kom til landet ved nyttår, og ble etter hvert solgt.Kristian skrev:Så en hvit SETRA S 415 GT-HD med reg nr KJ10770 vei Teisenkrysset i ettermidag, reg 9. okt i distrikt Billingstad
Kineserne skal temmelig sikkert til Aust-Agder, til enten Agder Buss eller Setesdal Bilruter.Kristian skrev:Noen nyankomne busser med Kielferga i dag.
Den grønne Integroen skal vel med tanke på internnummeret til Norgesbuss i "Ruterland" en plass. Drøbak kanskje?
Øyvind

– Canonfotograf
– kunnskapsformidler av fullstendig unyttig busskunnskap

– Canonfotograf
– kunnskapsformidler av fullstendig unyttig busskunnskap
Re: Nytt fra histen og pisten.....
Er det noen som vet om den Irisbus Magelysen som sto hos Vest i Stryn i begynnelsen av 2013 har fått skilter eller blitt solgt?
NB
Nikon-fotograf
Nikon-fotograf