KH74059-63 antar jeg må være de fem nye ekspressene til Nettbuss (Travel) Drammen. Litt interessant at #501 ikke har full TIMEkspressen-merking. Siden den har mellomstor logo er den jo ikke turbil heller. Enda mer interessant er det at en av de fem er B13R. Da må det være en 9700H, men hvilken kan det være til i så fall. Fikk høre at man med B12B og toalett på riktig plass (altså bakerst) ikke kunne få mer enn 340hk med Euro5, og på en full 15-metring er det lite, så da har man kanskje tatt steget opp et hakk.
TS25201 var den som velta på Rv7 på Hardangervidda i november 2009. Sist høst var den blitt fikset og var eid av Bertel O. Steen Bergen og lå til salgs på Finn.no. Tydeligvis har den kommet til Hønefoss en gang i løpet av de siste månedene.
NeooplanN138Frank skrev:PP92439 Setra S-315/2 HD 1998

Haga Buss

Kristiansand
Dette er faktisk ikke en S315HD, men derimot Norges aller første S312HD. Jeg visste ikke om at den modellen eksisterte før jeg tilfeldigvis kom over noen i Danmark, og det er også der denne kommer fra.
1998-05-18 ukjent land (kan også være Danmark)
Danmark:
2001 RZ88241, Raasted Turistbusser v/ Bruno Nielsen, Randers
2007 Folmann Busser (Thorvald Sørensen), Skjern
20?? Byens Taxi og Turist v/ Flemming Hollen, Løgstør
Norge:
2010-12-20 PP92439, Rajinder Rihal, Kristiansand
Bilde av bussen hos Raasted Turistbusser:
http://www.danskebusser.dk/bus/billeder ... p?ID=10798 (spillerbuss for Randers FC)
Bilde av bussen hos Byens Taxi og Turist:
http://www.danskebusser.dk/bus/billeder ... p?ID=10782
Faktisk ser det ut til at bussen er byttet mot DJ50213, som ble avregistrert og eksportert i desember. Det er nemlig dukket opp en buss i den danske databasen der det meste stemmer. De fire siste sifrene i chassinummeret er ukjent, men ellers passer det. Første registreringsdato stemmer, men de har oppført den som Star 502. Nå er jo ikke danskene så kjent med Carrus Star at det gjør noe, så de har sikkert sett feil. Bussen skal i hvert fall tilhøre Byens Taxi og Turist v/ Flemming Hollen, Løgstør som jo er der Setra'en kom fra. Dansk reg.nr. er BF93780.