Ny Timekspress

Informasjon og observasjoner rundt nye busser
Svar
Jan Henrik

Ny Timekspress

Legg inn av Jan Henrik » 2010-07-26 8:54:30

En liten sniktitt av bussen som kom til Norge i går... Bildekvaliteten er ikke helt på topp på mobilen, men kommer nok flere og bedre bilder etterhvert.

Bilde

magneh
Sted: Oslo
Kontakt:

Re: Ny Timekspress

Legg inn av magneh » 2010-07-26 11:33:19

Fronten var stilig, men resten av bussen trakk meg tilbake til 80-talletes Joncheere. Er dette en helt ny modell?
Hilsen Magne

[url]www.magnehaheim.no[/url]
[url]www.facebook.com/magnehaheim[/url]

Brukeravatar
Øyvind Berg
Sted: Elvebyen

Legg inn av Øyvind Berg » 2010-07-26 12:44:56

Hva er egentlig betegnelsen på denne modellen her? Det ser jo absolutt ut som det er en videreføring av Modulo, men jeg tror jeg så et sted at den var benevnt som Mistral 30. Men har Mistral 30 overlevd så lenge etter at både Mistral 50 og Mistral 70 ble til SH?

Fronten var grei ja, men bare nedre del av den. Med den svære tjukke svarte gummilista rundt frontruta blir det jo skikkelig designkræsj med resten av fronten. Sånn sett ser den i veldig stor grad ut som en billigmodell, og det er kanskje også det den er. Langsiden på bussen ser vel omtrent ut som Jonckheere Modulo har gjort i en del år.
Øyvind
Bilde
– Canonfotograf
– kunnskapsformidler av fullstendig unyttig busskunnskap

HenningL

Legg inn av HenningL » 2010-07-26 13:14:42

Det er nok riktig at det er en Mistral 30 ja, men med en Tore Bergum Edition front :lol:
Dette er demo buss og et prosjekt man skal prøve ut, selvfølgelig vil det være rom for forandringer med senere modeller. Og jeg kan si meg enig i en del av det som sies her.
Men det er et potensiale i denne bussen...bare vi får lekt litt mer med den :wink:
Vi må prøve å modernisere den litt mer tror jeg, vi får få til en Bergum/VDL Bus & coach Norge Version 2.0 hehe.
Bare den kommer tilbake fra Sitsafe montering, så skal jeg se om jeg får tatt noen skikkelige bilder av den og legge ut. Noe med et kamera som er litt bedre enn Jan Henrik sittt mobilkamera som får lilla busser til å bli blå hehe.

Brukeravatar
pgaa
Sted: Oslo

Legg inn av pgaa » 2010-07-26 15:25:35

Artig skapning...
Får litt flashback av sidevinduene her til Ødegaardens Bilruter den gang de hadde Jonckheere :)

Svar