Ny VDL Berkhof

Informasjon og observasjoner rundt nye busser
NB
Sted: Kristiansund + Oslo

Legg inn av NB » 2009-06-01 19:41:21

Jan Henrik skrev:Regner med at den blir registrert i morgen :wink:
Vet du hvilket regnr den fikk :?:
NB
Nikon-fotograf

Jan Henrik

Legg inn av Jan Henrik » 2009-06-01 20:04:29

NB skrev: Vet du hvilket regnr den fikk :?:
Ja, registrerte 2 stk busser samtidig. DN20777 & Dn20778. Axial'en er sistnevnte.

Ingen som har tatt bilder av den i pinsehelgen da?

NB
Sted: Kristiansund + Oslo

Legg inn av NB » 2009-06-01 20:24:02

Hvem er det som skal ha Axialen? På 2282 er den registrert på VDL Bus & Coach Norge.
NB
Nikon-fotograf

Brukeravatar
pgaa
Sted: Oslo

Legg inn av pgaa » 2009-06-13 9:47:03

Jan Henrik skrev:
NB skrev: Vet du hvilket regnr den fikk :?:
Ja, registrerte 2 stk busser samtidig. DN20777 & Dn20778. Axial'en er sistnevnte.

Ingen som har tatt bilder av den i pinsehelgen da?
H.M.K som har kjøpt DN20778? Går i dette øyeblikk som xtrabuss på SØRLANDSEkspressen til Kristiansand hvertfall. Ikke fått H.M.K-logo ennå.
Synd man havnet på feil buss nedover idag... :(

Brukeravatar
pgaa

Legg inn av pgaa » 2009-07-12 18:49:18

Fikk tatt DN20778 i nærmere øyesyn på Lørdag da den gjekk som xtrabuss på 10:15-avgangen til SØRLANDSEkspressen til Arendal..Forsatt ganske så helhvit, men med H.M.K.-sjøfår bak rattet :)

Slenger med noen bilder, som garantert ikke er kandidater til årets bilde. :P

Widescreen er bra !
Bilde

Vinduslist med faket tre...
Bilde

En knapp for regulering av seterygg. Den andre for regulering sidelengs? -funket hvertfall ikke det på mitt sete..
Bilde

Fancy beslysning!
Bilde
Bilde

Var ikke så verst seter i denne doningen.. Ikke så myke, men brede i ryggen så egentlig ganske gode !
Bilde

Seteryggen..
Bilde

På Rugtvedt...
Bilde

Bussens bak.. Enkelt å ryddig...
Bilde

Fra siden...
Bilde

Aldri vært noen ihugga VDL-tilhenger, men denne Axial'n fikk jeg sansen for faktisk.. Etter å studert den på nært hold, syns jeg den er ganske stilig innvendig og fancy design utvending..

Buss1Marius

Legg inn av Buss1Marius » 2009-07-12 20:52:10

Har bare fått prøvesittet den så vidt det er, da VDL hadde glemt å låse døra mens den stod på Ulven uten skilter. hvordan var den å sitte i? med 61+1+1 seter så skal den jo på papiret være ganske trang, med 16 seterader bak føreren. den Berkhofen jeg hadde ville i dag vert 21år og jeg føler ikke at det er mye forbedringer som skulle vert gjort på den, så hadde den fungert som ny i dag, på en god del ommeråder så er den bedre i kupeen en min 2007 Bova, og langt foran min 98 MAN. synes ellers at Kiel seter som jeg valgte i Bovan har bedre driftssikkerhet en Vogel, som det er mye småplukk med.
Ellers merkelig at de tar inn en demovogn, å så får bare en eneste kunde prøvd den og kanskje kjøper den kunden den også, hva var da vitsen med en demovogn?

Brukeravatar
pgaa

Legg inn av pgaa » 2009-07-12 21:05:58

Buss1Marius skrev: hvordan var den å sitte i?
Syns alle disse VDL-bussene har noe harde seter. Denne Axial'n hadde å det, men god bred støtte i seterygg som gjorde at det slettes ikke ble galt...Bedre enn 9700H i sørlandsversjon ;) Men trang var den, ikke no å dra på tur med om man hadde vært over 1,90 for å si det slik.

Hjem til Oslo idag så fikk jeg en av H.M.K's BOVA Magiq 3-akslet, også trang som søren, men også her noe harde seter med bred seterygg som gjør likevel at setene blir utmerket å sitte i...
Buss1Marius skrev: Ellers merkelig at de tar inn en demovogn, å så får bare en eneste kunde prøvd den og kanskje kjøper den kunden den også, hva var da vitsen med en demovogn?
Ja, det er merkelige kanskje. Må ha gått hos H.M.K. lenge denne, hatt en del turer nedover Sørlandet den siste mndn denne Axial'n. Var på vei til Arendal senest i ettermiddag igjen,..

Jan Henrik

Legg inn av Jan Henrik » 2009-07-12 23:27:06

pgaa skrev:Syns alle disse VDL-bussene har noe harde seter. Denne Axial'n hadde å det, men god bred støtte i seterygg som gjorde at det slettes ikke ble galt...Bedre enn 9700H i sørlandsversjon ;) Men trang var den, ikke no å dra på tur med om man hadde vært over 1,90 for å si det slik.

Hjem til Oslo idag så fikk jeg en av H.M.K's BOVA Magiq 3-akslet, også trang som søren, men også her noe harde seter med bred seterygg som gjør likevel at setene blir utmerket å sitte i...
VDL bruker seter fra Kiel, Vogel og Fainsa. Alt etter som hva kunden spesifiserer. Dette er vel de største levrandørene på seter, brukes også hos en god del andre bussprodusenter :wink:
Grunnen til at du ikke fikk sideveis justering på setene til og virke er vel fordi du rett og slett ikke tok i nok, du må fysisk skyve setet over mens du holder knappen inne. Er jo ikke motorisert...

Skal forøvrig ikke se bort i fra at bussen plutselig er og se andre steder :)

Brukeravatar
pgaa

Legg inn av pgaa » 2009-07-12 23:51:46

Jan Henrik skrev: Skal forøvrig ikke se bort i fra at bussen plutselig er og se andre steder :)
Send den til Nettbuss Sør ! ;) Måtte vært en ypperlig buss for de på Oslo-Kristansand om man fikk hivd ut ett par seterader og kanskje en litt annen type seter.. No ala seter som er i denne Magiq til H.M.K. jeg hadde innover igjen idag, om den kombinasjonen er mulig i få i VDL-verdenen..

Tore Kr. Sørlie

Legg inn av Tore Kr. Sørlie » 2009-07-13 20:46:09

Ser visst ut som Berkhof vekker nysjerrighet og interesse, etter innleggene å dømme!

Ang. seter valgte jeg ( hmmmm, fru Sørlie ) vogel med ekstra polstring, og har fått flere gode tilbakemeldinger på det!
:D
Det jeg gjerne skulle vært foruten er Viper klimaregulering, det velger jeg
ikke igjen! :evil:
Ellers er det unnagjort 16.000 km. og må si at jeg (vi) blir mer og mer fornøyd! HC-opplegget fungerer veldig bra, motor er superbra og går rimelig, og tross min forkjærlighet for lange stenger må jeg innrømme at
as-tronic kassa faktisk funker den også, etter litt trening! :idea:
Litt bagatellmessige småfeil har det vært, men det har unggutta hos VDL
umiddelbart tatt grep på! :D ( Respekt for gamle menn med grått skjegg??)
Så, LØP OG KJØP!!!

Brukeravatar
pgaa

Legg inn av pgaa » 2009-07-13 22:48:01

Jan Henrik skrev: VDL bruker seter fra Kiel, Vogel og Fainsa. Alt etter som hva kunden spesifiserer. Dette er vel de største levrandørene på seter, brukes også hos en god del andre bussprodusenter :wink:
Hvem av disse har de beste setene egentlig?
Jan Henrik skrev: Grunnen til at du ikke fikk sideveis justering på setene til og virke er vel fordi du rett og slett ikke tok i nok, du må fysisk skyve setet over mens du holder knappen inne. Er jo ikke motorisert...
Aha, jeg som ikke turte å ta hardt nok i da... Må teste neste gang, blir sikkert til helgen muligens allerede :D

Jan Henrik

Legg inn av Jan Henrik » 2009-07-14 12:30:23

pgaa skrev: Hvem av disse har de beste setene egentlig?

Aha, jeg som ikke turte å ta hardt nok i da... Må teste neste gang, blir sikkert til helgen muligens allerede :D
Hvem som har best seter er det vel mange meninger om, noe av det bedre er vel de som sitter i fremre halvdel av Konkurrenten.no sin Magiq der det er 2+1.

Linker til de forskjellige her:

http://www.vogelsitze.com/e-prd-bus.htm
http://www.kiel-sitze.de/index.php?puid=2&pageid=84
http://www.fainsa.com/

Buss1Marius

Re: Ny VDL Berkhof

Legg inn av Buss1Marius » 2010-06-10 20:44:29

Har det kommet enda en Berkhof til Sørlie?

HenningL

Re: Ny VDL Berkhof

Legg inn av HenningL » 2010-06-28 9:04:25

Buss1Marius skrev:Har det kommet enda en Berkhof til Sørlie?
Kan vel stemme det at vi har overlevert overnevnte DN20778 til Sørlie :wink:

Svar