Nytt til Trondheim - Trøndelag 2016

Informasjon og observasjoner rundt nye busser
Svar
ingli
Sted: Selbu

Nytt til Trondheim - Trøndelag 2016

Legg inn av ingli » 2016-07-09 10:49:28

Det hender jeg svinger innom parkeringen til Nidaros Tour på havna i Trondheim, og fredag ettermiddag sto denne nybussen der. Det er en toakslet, 12m, Volvo 9900, ikke så vanlig her i landet. Denne er i alle fall ny, førstegangsregistrert torsdag 7.juli. Dette er den andre nye til Nidaros Tour i år, de kjøpte også en som var utstilt på Transportmessen for ikke lenge siden, men den har jeg ennå ikke lyktes med å se.
Bilde
mvh
Ingar Lien

Mine bussbilder: www.picasaweb.google.no/ingarlien

Brukeravatar
Øyvind Berg
Sted: Elvebyen

Re: Nytt til Trondheim - Trøndelag 2016

Legg inn av Øyvind Berg » 2016-07-17 20:39:13

ingli skrev:Dette er den andre nye til Nidaros Tour i år, de kjøpte også en som var utstilt på Transportmessen for ikke lenge siden, men den har jeg ennå ikke lyktes med å se.
Da kan vi nok konstatere at du virkelig ikke har sett den, for hadde du sett den så hadde du sett den. ;)
Den ble forøvrig overtatt på messa og satt i første tur fra Gardermoen til Trondheim dagen etter. Den ble kjørt ut av messeområdet av sjåføren fra Nidaros Tour, noe jeg faktisk har bilde av. Kommer bilde av den bare jeg får kommet meg gjennom alle bildene fra messa. (Som vanlig gikk ikke ting som planlagt og det har tatt fryktelig lang tid.)

Busscharter.no (BC Drift AS) har i våres fått to nye Volvo 9500; VH76428 og VH76429. VH76429 var en snartur innom Drammen i går.
Øyvind
Bilde
– Canonfotograf
– kunnskapsformidler av fullstendig unyttig busskunnskap

Svar