LES DE ANDRE INNLEGGENE FØRST!

Bussnyheter fra radio, TV, aviser og tidskrifter kan legges ut her
Svar
Gunnar Stordal

LES DE ANDRE INNLEGGENE FØRST!

Legg inn av Gunnar Stordal » 2010-01-11 22:05:25

Sist redigert av Gunnar Stordal den 2013-05-12 21:26:05, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
SvB
Sted: Lillehammer

Re: LES DE ANDRE INNLEGGENE FØRST!

Legg inn av SvB » 2010-01-11 22:16:47

Gunnar Stordal skrev:
Dette synes å utarte seg vel meget - det blir postet en rekke tråder med link til de samme nyhetene
Jeg er helt enig med deg. Jeg har selv kommet i skade for å legge ut saker som har stått tidligere (hovedgrunn: har ikke sjekket gamle saker), og jeg ser at to saker jeg la ut i formiddag har dukket opp på nytt. Kan være en å sjekke tidligere saker før man legger ut. Dessuten kan man forsøke å legge flere lenker inn på samme tråd, hvis det er samme eller omtrent samme tema.

Brukeravatar
Ole Jostein Brække
Sted: Bergen

Legg inn av Ole Jostein Brække » 2010-01-11 22:55:52

Som synderen i dag, må jeg si meg enig.

Det hadde vært en stor fordel å kunne slette egne innlegg, dersom man gjør en feil.
Jeg har valgt en annen variant intil det skjer.

Jeg synes dette var å skyte spurv med kanoner.

Med så mange nyhetsinnslag, er det ikke mange som har kommet dobbelt.
Med vennlig hilsen

Ole Jostein Brække

Brukeravatar
m.e.
Sted: Rakkestad

Legg inn av m.e. » 2010-01-12 19:46:53

Det er veldig fint at det blir lagt ut mye om buss her, men en liten bønn.
Kan dere se om det er en tråd som omhandler det dere skal legge inn først og legge det der, isteden for å starte nye tråder hele tiden?
Mvh. m.e.

st.einar

Legg inn av st.einar » 2010-01-12 21:08:45

Ikke alle nyhetene som dukker opp har den store nyhetsverdi så kanskje noe kunne blitt "glemt" og ikke blitt lagt ut her. Fint om de som legger innlegg kan vurdere om det har almen interresse.

Brukeravatar
SvB
Sted: Lillehammer

Legg inn av SvB » 2010-01-12 22:35:55

Enig både med m.e. og st.einar. Det er ikke alltid like lett å velge ut saker som kan legges ut. Skulle jeg tippe, så legger jeg ut 1/3 (maks.) av hva jeg ser av aktuelle saker. Jeg unngår for lokale saker, eller småhendelser (buss i grøfta uten vesentlig skadeomfang). Under kuldeperioden har selvsagt nettstedene flommet over at driftsproblemer for buss og annen kollektivtrafikk. Dette er spesielle forhold som har interesse, men det kan selvsagt bli for mange saker. Terskelen for å ta inn saker på nettstedene er heller ikke spesiell høy, iallfall om det er bilder til saken! Det jeg synes er viktig er saker knyttet til anbud siden det skaper endringer i og mellom selskapene, og vesentlige ruteendringer, nyheter om større bussleveranser eller kontrakter, utvikling av bussmodeller. Så er det å bedømme hvor vesentlige de enkelte sakene er. Men dette er mine interesser, og andre vil foretrekke andre saker. Tror vi kan oppnå mer på å samle opp flere saker om en tråd. Men det er lett å være etterpåklok. "Kuldeproblemer og busstrafikken" hadde samlet opp mange saker i det siste, men vi har dessverre ingen redigeringsmulighet.

Svar