Nettbuss, Boreal og Trønderbilene får kjøre lokalruter og skoleruter.
http://www.nearadio.no/v/a/nettbuss-faa ... ring-6516/
Dette får store konsekvenser for Gauldal - Østerdal Buss.
http://www.nearadio.no/v/a/gauldal-oest ... tene-6517/
Anbud på lokal- og skolekjøring i Sør-Trøndelag tildelt
Anbud på lokal- og skolekjøring i Sør-Trøndelag tildelt
mvh
Ingar Lien
Mine bussbilder: www.picasaweb.google.no/ingarlien
Ingar Lien
Mine bussbilder: www.picasaweb.google.no/ingarlien
Re: Anbud på lokal- og skolekjøring i Sør-Trøndelag tildelt
Gauldal-Østerdal Buss har nå kommet i den situasjonen at all deres rutetrafikk fra tidligere Gauldal Billag har gått tapt. Av persontrafikk er det bare Helseekspresssen og turbusskjøring igjen. Spennende å se hva selskapet gjør av dette. I tillegg kommer godstrafikk og verkstedvirksomhet. Så vant selskapet rutekjøring i Ottadalen inkl. langruter til Lillehammer. Det vil kreve ca. 30-40 busser. Men dette er en annen region uten direkte forbindelse med Røros. Gauldal-Østerdal Buss har enda ruter i Østerdalen, med tyngdepunkt i Nord-Østerdalen, med rutenett fra Røros i nord til Elverum i sør. I tillegg en rute Tynset-Trondheim. Denne trafikken er på kontrakt med Hedmark Trafikk.
Re: Anbud på lokal- og skolekjøring i Sør-Trøndelag tildelt
Gauldal Østerdal Buss har igjen datterselskapet Tamnes Transport med base på Røros, i tillegg til GB Transportservice som har verkstedene på Røros og Støren. Det blir spennende å se hva de gjør med anlegget på Røros nå.
mvh
Ingar Lien
Mine bussbilder: www.picasaweb.google.no/ingarlien
Ingar Lien
Mine bussbilder: www.picasaweb.google.no/ingarlien
Re: Anbud på lokal- og skolekjøring i Sør-Trøndelag tildelt
Jeg regner med at Gauldal-Østerdal Buss må holde pusten enda noen måneder før de bestemmer seg for hva de skal gjøre videre. I år legges trafikken i Østerdalen og Elverumsområdet ut på anbud. Det omfatter rutene Gauldal-Østerdal Buss har, men også Åmot-Engerdal Bilselskap, Boreal avd. Trysil og noe trafikk Nettbuss har i Elverumsområdet. Her blir det nok konkurranse både fra Boreal og Nettbuss, de samme GØB har konkurrert med i Oppland og Sør-Trøndelag. Vinner GØB, så står iallfall selskapet overfor store investeringer i nytt materiell og anlegg på nye steder. Kanskje konkurranse fra flere også? Taper GØB, sitter de igjen med et "Ottadalen Billag" av gammelt format, og bare med personruter. GØB kan jo ikke ekspandere nordover i konkurranse med Trønderbilene. For GØB er situasjonen nesten "vinn eller forsvinn". Det kommer nok litt an på hva hovedaksjonær Trønderbilene vil.