Interessert i LRB og BBS?

Rutebilhistorisk Forenings åpne område for kjøp og salg av bussrelaterte gjenstander
Svar
Thor Bjerke

Interessert i LRB og BBS?

Legg inn av Thor Bjerke » 2008-05-01 17:42:27

Rutebilhistorisk Forening, Arbeidsgruppe Lillehammer utgir nå to hefter om Lillehammer-Ringsaker Bilruter og Biri Bilselskap. De ventes fra trykkeriet i morgen. Dette er rikt illustrerte hefter med bilder av de fleste bussene selskapene har hatt.

Lillehammer-Ringsaker Bilruter og busstrafikken er på 68 sider, for en stor del i farger. Foruten LRB blir de selskapene som dannet LRB fyldig omtalt, likeså et par andre småselskap. Rundt 160 bilder. Heftet koster kr 180 + 25 i porto/emballasje.

Biri Bilselskap og busstrafikken er på 44 sider, for en stor del i farger. Rundt 120 bilder. Heftet koster kr 140 + kr 25 i porto/emballasje.

Bestiller skjer ved å innbetale aktuelt beløp på vår konto 1822.24.09620. Oppgi navn, adresse og hvilke hefte(r) du ønsker. Da har du de(t) snart i postkassa. Heftene blir også å få kjøpt på veteranbussutstillingen i Molde.

Blir salget godt slik at vi klarer å dekke våre trykkeutgifter, følger et tilsvarende om Gausdal Bilselskap senere.

Brukeravatar
jael
Sted: Glømfjord, Nordland
Kontakt:

Legg inn av jael » 2008-06-13 8:51:35

Jeg kjøpte disse i Molde, og de kan trygt anbefales til alle rutebilhistorieinteresserte!

Her er kortfattet historikk omkring selskapene, rikt illustrert med bilder av bussene - både gamle og nye, og med bildetekster som er så informative at man nesten mister pusten...! Og selvsagt finnes det grundig utarbeidete vognlister!

Presist - detaljrikt - grundig > spennende!

Vi venter på GB-heftet!

(Selv har jeg ingen tilknytning til verken selskapene eller stedene; Disse gir likevel et interessant innblikk i vår rutebilhistorie, og svært interessant i forhold til min generelle interesse for buss/rutebil!)
Bilde
Bilde

Svar