Volvo B57

Rutebilhistorisk Forenings Åpne diskusjonsforum for tekniske saker
Svar
Espen Riis Andersen
Sted: Oslo
Kontakt:

Volvo B57

Legg inn av Espen Riis Andersen » 2013-11-02 14:50:37

Hei!

Jeg driver å skrur på en VOlvo B57 om dagen.
Jeg får den ikke å starte. Den trekker inn luft fra ett eller anna sted men finner ikke ut hvor. Vi får dieselen frem til pumpa, men fra pumpa og opp kommer det ikke diesel

Når vi lufter så kommer det hele tiden mye luft inn.
Noen som har noe idee, eller kunne tenke seg å hjelpe meg
Dette er gammel RBT vogn

tore-buss
Sted: ROLVSØY

Re: Volvo B57

Legg inn av tore-buss » 2013-11-03 11:37:30

Hei igjen Espen!

Er litt usikker på egentlig hva du mener her, men hvis det kommer luft i systemet så MÅ det være mellom tanken og Materpumpa på Sugeslangen. Hvis det er lekasje mellom matepumpa og Dieslpumpa så Hadde det lekt Diesel UT pga trykket. Kan jo også være feil med Matepumpa eller innvendig lekasje i Håndpunmpa.

Hvis Pumpa har vært ute eller vært kjørt helt rom for diesel så må en ofte åpne på et av trykk røra oppe på Dysa for og få opp trykk nok til og åpne Dysa pga Luft komprimerer ikke, den "Fjærer".

Prøv og ta en Slange Rett fra ei kanne med diesel og rett inn på sugesiden på matepumpa og se om den starter da, da eliminerer du hele sugesiden fra tanken og fram til Pumpa.
Tore Johansen
Juel johansens bilruter

Espen Riis Andersen
Sted: Oslo
Kontakt:

Re: Volvo B57

Legg inn av Espen Riis Andersen » 2013-11-03 13:57:55

Hei Tore

Jeg tok ut håndpumpa og det den satt i og bytta fjærer og pakninger, samt at jeg bytta alt av kobberringer.
Så klarer etter mye mumping å få diesel til pumpa men fra pumpa og til dysa så kommer det ikke noe.
Prøvd å åpne ved dysene, men ingen ting skjer

Svar