Blaupunkt Bussanlegg

Rutebilhistorisk Forenings Åpne diskusjonsforum for tekniske saker
Svar
phmostad

Blaupunkt Bussanlegg

Legg inn av phmostad » 2011-12-08 15:39:43

Hei!
I Busssen min er det et Blaupunkt anlegg. Den orginale radioen er en Blaupunkt Montreux. Har nok vært byttet en gang da Montreux var Blaupunkts første radio med RDS og kom i 89 tror jeg det var og bussen er fra 81 Det er både dårlig kassetspiller og ellers i dårlig stand ;-) Hadde en makan som sto i en gammel golf jeg har og lurte på å putte den inn isteden . Men den mangler en stor kontakt bak som ligner på en DIN stereokontakt som gjør at den kommuniserer med forsterker/mikrofonmixeren som ligger under. Prøvde å se om den kunne flyttes over inne i radioen men lot det være;-) Noen som vet om Blaupunkt fortsatt lager radioer med denne kontakten så en kunne fått satt i en med CD? Eller om en må bytte ut forsterkeren med en nyere type. Evt om noen har en god radio med denne kontakten bar til salgs.

tore-buss
Sted: ROLVSØY

Re: Blaupunkt Bussanlegg

Legg inn av tore-buss » 2011-12-08 20:02:57

Disse annlegga er vel 24 volts. Er vel litt speielle disse annlegga ettersom det er kobla sammen med Mikrofoner, og ofte Video utstyr også. Blaupunkt hadde en radio del som erstattet disse gamle radioene, men tror ikke det er så lett og få tak i disse nå lenger.

Fyksen på Lillehammer er nok den rette og spøre tenker jeg.
Tore Johansen
Juel johansens bilruter

Svar