Bildegalleri

Rutebilhistorisk Forenings Åpne diskusjonsforum for tekniske saker
Svar
NB
Sted: Kristiansund + Oslo

Bildegalleri

Legg inn av NB » 2014-09-02 17:09:59

Hei, jeg har et problem med nettgalleriet mitt på Picasa og håper noen her kan hjelpe.
Problemet er at når jeg legger bildene fra Picasa (bildeprogrammet på pc'en) og inn på nettgalleriet (altså synkroniserer bildeprogrammet med nettgalleriet) så blir fargene på mange av bildene inne på nettgalleriet helt ødelagt. Fargene blir mye sterkere og bildene ser bare idiotiske ut. Dette er noe som bare har skjedd i det siste, jeg har ikke hatt dette problemet tidligere.
Noen som vet hva som gjør dette?
NB
Nikon-fotograf

Brukeravatar
Øyvind Berg
Sted: Elvebyen

Re: Bildegalleri

Legg inn av Øyvind Berg » 2014-09-07 13:41:15

Nå er det tydeligvis noen måneder siden sist jeg oppdaterte Picasa-galleriet mitt, så om det kan ha blitt noe endring nylig vet jeg ikke, men jeg vil anta at det er noe programmet gjør for å automatisk "forbedre" dårlige bilder. Men det må jo være en mulighet til å få slått dette av, for jeg regner med at du som meg optimaliserer bildene lenge før de kommer i kontakt med Picasa-programmet. Skal nok etter hvert oppdatere galleriet der litt, så får se om jeg også opplever det samme.
Hvis dette er noe som ikke er mulig å bli kvitt så er det bare å vinke takk og farvel til Picasa for godt. Mitt inntrykk har egentlig vært at ting i små steg bare har blitt dårligere og dårligere i løpet av de 7 1/2 årene jeg har hatt galleri der. Jeg hadde jo egentlig tenkt å bare ha det midlertidig til jeg fikk programmert meg et eget galleri, men det har ikke skjedd så langt ...
Øyvind
Bilde
– Canonfotograf
– kunnskapsformidler av fullstendig unyttig busskunnskap

NB
Sted: Kristiansund + Oslo

Legg inn av NB » 2014-09-08 18:49:11

Jeg finner ikke noen instillinger som har med dette å gjøre, så det er nok mulig dette er noe Picasa gjør for å "forbedre" visse bilder ja.. Men ettersom dette er noe som skjer automatisk og som ikke går an å endre på og det faktisk ender opp med å ødelegge mange av bildene, så syns jeg jo det er totalt idiotisk... Jeg får vel kanskje prøve å finne meg et annet nettgalleri etterhvert, noen som har noe å anbefale?
NB
Nikon-fotograf

fro
Sted: Hurum

Legg inn av fro » 2014-11-13 18:59:24

Flickr har aldri skuffet meg.
Frode,
Volvo B57-60 VBK 1966, TD70A, 5-trinns uten splitt, 630k km, ser etter nytt hjem.

Svar