Bruk av Busspraten i USA

Her kan du spørre om tekniske ting rundt busspraten, kommer med forslag til forbedringer.
Svar
Brukeravatar
AHS
Sted: Kristiansand

Bruk av Busspraten i USA

Legg inn av AHS » 2011-01-13 6:35:06

Jeg har gjennom en årrekke vært over dammen en ukes tid, og har ønsket å lese på busspraten. Men jeg får ikke tilgang. Får beskjed om at jeg har gjort noe ulovlig, og har blitt utestengt. Hvorfor er det sånn?
Arnt Helge

Automatgear på buss??? Da er det bare Powershift som gjelder!

Kjetil

Re: Bruk av Busspraten i USA

Legg inn av Kjetil » 2011-01-15 13:17:32

Jeg har ikke fasiten, men da jeg bodde der, var jeg også utestengt og fikk som svar at alle IP fra USA ble automatisk blokkert pga mye spamming fra USA addresser.
Jeg ga dem min IP addresse og fikk tilgang, men på slutten ble den igjen blokkert og jeg hadde igjen samme problem som du nå har. Sa ifra til administrator, han sa ingenting var galt, men jeg kom altså allikevel ikke inn, og det virka ikke som det var noen interesse i å finne ut av problemet heller.

Knut Andvord
Sted: Drøbak

Legg inn av Knut Andvord » 2011-01-18 16:15:19

Opplevde dette på alle offentlige nett, men ikke da jeg logget inn hjemme hos slektninger i Canada.
Bussnack var ingen problemer å logge inn på.
Blir noe likt det med at man ikke kommer inn på Facebook fra internett kafeer også.
Sikkert en sikkerhet som ligger litt utenfor adm disposisjon
Knut Andvord
Utskremt/vettskremt rutebilsfremfører Norgesbuss Drøbak

Espen Riis Andersen
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg inn av Espen Riis Andersen » 2011-01-18 23:39:11

Hei!

Denne saken er todelt.

1. Busspraten er bygget på PHPBB, den henter inn virus filtre fra offisielle lister og den innholder også ip adresser til spammere. Ved enkelte steder så er adressen man har svartelistet,. da kan man bli sperret ute.
De som sliter i usa kan fks finne ut hvilken internet levrandør man har og også ip adresse man går ut med.
Dette finner man ut ved ¨å gå på www.vg.no velg en artikkel og velg tips en venn, her vil da en ip adresse stå.

2. Siste årsak er at jeg har sperra en del ip adresser da disse var inblanda i mye bråk i 2010.
alle husker sikker JVC, og flere som kun lagde bråk. Disse er sperret, samt at jeg informert internetlevrandøren til den enkelte. De som sliter kan sende en email busspraten@rhf.no så skal jeg se på saken.

Synd noen ikke kommer inn, men er ikke så veldig mtye jeg får fjort.
at det funker bedre i sverige kan fks tyde på at de har andre regler og systemer.

Svar