Hvis noen klarer å identifisere denne blir jeg imponert ...

Rutebilhistorisk Forenings Åpne diskusjonsforum for bussinteresserte
Brukeravatar
Øyvind Berg
Sted: Elvebyen

Re: Hvis noen klarer å identifisere denne blir jeg imponert ...

Legg inn av Øyvind Berg » 2011-08-05 10:10:08

Knut Andvord skrev:Ser ut for meg at det er "OL" dekor på den bussen.
Mener å kunne kjenne igjen logoen over framhjulet på det oppblåste bildet
Om det ser ut som OL-dekor så hjelper det lite for DH23221 sin del. Den har vel hatt minst 3 forskjellige fargesettinger i løpet av tiden hos NSB/Nettbuss Trøndelag, inkludert vanlig grå, så den hadde garantert ikke OL-dekor hos Thorleifs.
Øyvind
Bilde
– Canonfotograf
– kunnskapsformidler av fullstendig unyttig busskunnskap

Ola R.
Sted: Volda

Legg inn av Ola R. » 2011-08-07 0:08:11

Nei, det der er ikke samme buss. Overhenget særlig framme stemmer ikke. Det er klart mellomrom mellom forhjulbuen og fordøra på den bussen på vegfyllinga, og Ambassadøren som er avbilda har ikke det. Bussen i Lofoten har ikke lang akselavstand, den ser ut som en standard 12metring. Det første jeg tenkte på var noe Interclassic pga baklysa, men skjørtekanten helt bak på den ser ut til å være skrådd oppover bakerst, så jeg heller til at det er noe Neoplan-greier? Ikke så mange som har så høy og vannrett sidevinduslinje.

Palmberg i Svolvær har hatt forskjellig fram gjennom åra - kan det være noe derfra? Det gikk også en Säffle-buss i Svolvær for noen år sida. Lurer på om den hadde AC bak på taket??? (...men trur den var mørkere på farge)
Ola R.

Brukeravatar
Øyvind Berg
Sted: Elvebyen

Legg inn av Øyvind Berg » 2012-09-11 17:16:07

Møtte på Thorleif og Lars-Marius i ettermiddag og spurte hva de mente om det kunne være DH23221. De mente at den bussen neppe hadde vært i Lofoten på den tiden, så da gir jeg meg på at det kan være den jeg har bilde av der. Status på bussen på bildet blir da uidentifisert, altså en UBO. :)
Får vel regne med at det er en Ikarus E98, siden det ikke finnes andre bussmodeller som ligner så veldig.

Jeg hater å ikke vite hvilken buss det er jeg har tatt bilde av, men her må jeg tydeligvis gi meg på å få identifisert den.

Skal ikke se bort fra at det etter hvert kommer andre bilder med uidentifiserte busser i denne tråden etter hvert.
Øyvind
Bilde
– Canonfotograf
– kunnskapsformidler av fullstendig unyttig busskunnskap

Svar