Shuttlebussquiz

Rutebilhistorisk Forenings Åpne diskusjonsforum for bussinteresserte
Buss1Marius

Re: Shuttlebussquiz

Legg inn av Buss1Marius » 2010-08-10 14:13:33

Dette er vel en MAN-Gôppel??

Brukeravatar
Øyvind Berg
Sted: Elvebyen

Legg inn av Øyvind Berg » 2010-08-10 22:06:32

Buss1Marius skrev:Dette er vel en MAN-Gôppel??
Ja, sånn jeg har forstått det er alle Lion's City M og tilsvarende små bygget hos Göppel. Jeg vet i hvert fall sikkert at en av de til Nik. Haugrønning er det.

Og her er den ikke så skamklipte versjonen av bildet, som jeg lovet.

Bilde
NV 48738 i Kragerø, 01.08.2010.
Øyvind
Bilde
– Canonfotograf
– kunnskapsformidler av fullstendig unyttig busskunnskap

N.T.Dale

Legg inn av N.T.Dale » 2011-07-08 20:41:13

Sent ute med å kommentere denne også.

Denne, og tvillingen, ble helt korrekt kjøpt inn for å erstatte de opprinnelige Hinoene til bruk i TIMEbussen på Notodden, men hadde så mange feil, og sto mer på verksted enn de var ute på veien at Nettbuss fikk hevet kjøpet, og anskaffet deretter de nåværende bussene.
Bussene var blå også når de gikk i TIMEbussen.

Brukeravatar
Øyvind Berg
Sted: Elvebyen

Legg inn av Øyvind Berg » 2011-07-09 20:47:08

Interessant at dise var blå fra starten av, mens de som kom senere ble hvite. Da hadde jo også TIMEkspressen gått bort fra hvit som hovedfarge. Forklaringen kan vel muligens være så enkel som at Ikarus'ene var hvite fra fabrikken i Ungarn, og at man ikke så noe poeng i å omlakkere dem, når de uansett passet inn i TIMEbussen-konseptet i den fargen. Utrolig nok er jo alle tre fortsatt hvite, til og med #637 som har blitt fikset opp etter møtet med murveggen i vinter. Grunnen til at den beholdt fargen nå er vel kanskje fordi den er på vei ut av Nettbuss. En så jo tydelig hvilke turbusser som skulle selges, de som fortsatt gikk grå gjennom sist vinter.
Øyvind
Bilde
– Canonfotograf
– kunnskapsformidler av fullstendig unyttig busskunnskap

Svar