Delta 400!
Bildet er veldig interessant, men synd at Deltaen ikke synes bedre. Det ser ut som den har liggende viskere og jeg må bare benytte meg av elimineringsmetoden i forhold til lista mi. Hvis noen er tilstede der bussen står så vær så snill å ta bilder av den.
Kan det være JU47382 (Se bussen i Delta-lista mi under) Den tilhørte sist Gausdal Turbuss og har liggende viskere, samt helt hvit i fronten. Var det ikke bare B10M som fikk liggende viskere etterhvert? Mange av Volvoene byttet fra stående til liggende.
Tusen takk for info om de andre bussene. Er glad for all info jeg kan få om disse bussene. De begynner å smuldre opp desverre.
Vil minne om Delta 400-lista mi
www.home.no/ketolsen/Busser.html
Kan det være JU47382 (Se bussen i Delta-lista mi under) Den tilhørte sist Gausdal Turbuss og har liggende viskere, samt helt hvit i fronten. Var det ikke bare B10M som fikk liggende viskere etterhvert? Mange av Volvoene byttet fra stående til liggende.
Tusen takk for info om de andre bussene. Er glad for all info jeg kan få om disse bussene. De begynner å smuldre opp desverre.
Vil minne om Delta 400-lista mi
www.home.no/ketolsen/Busser.html
Sist redigert av ketolsen den 2006-12-26 21:14:57, redigert 1 gang totalt.
To nye ledetråder:
1. På "mysteriebussen" på bildet over er det en grå firkant under frontlykt på bildet. Ser man av bussen fra Gausdal Turbuss nedenfor (JU47382) har denne også dette merket. Kan det være tilfeldig? Vet ikke hva merket er, men ingen andre Delta 400 har dette merket. Kanskje en tynn ledetråd, men endog.
2. Hvis man forstørrer opp bildet med de to bussene ser man at et har kommet en skade på støtfanger. Man ser da tydelig at støtfangeren har vært blå. Bussens første farge var blå som man ser av bildet under.
Gausdal Turbuss JU47382

JU47382 (Da bussen var ny, med blå støtfanger)

1. På "mysteriebussen" på bildet over er det en grå firkant under frontlykt på bildet. Ser man av bussen fra Gausdal Turbuss nedenfor (JU47382) har denne også dette merket. Kan det være tilfeldig? Vet ikke hva merket er, men ingen andre Delta 400 har dette merket. Kanskje en tynn ledetråd, men endog.
2. Hvis man forstørrer opp bildet med de to bussene ser man at et har kommet en skade på støtfanger. Man ser da tydelig at støtfangeren har vært blå. Bussens første farge var blå som man ser av bildet under.
Gausdal Turbuss JU47382

JU47382 (Da bussen var ny, med blå støtfanger)

Sist redigert av ketolsen den 2006-12-26 22:11:45, redigert 3 ganger totalt.
For aa oppklare. Jeg snakker om Delta 400'n som synes i venstre paa bildet. Jeg tror dette maa vaere den samme bussen jeg har satt inn bilder av nedenfor, som har vaert hos Eldsrudruta, Etnedal og Gausdal. Fikk i sin tid tilbud av Etnedal om aa kjoepe bussen. (Skriver paa engelsk tastatur som ikke har enkelte norske bokstaver)
Jeg vet ikke; Kjøperen trakk seg visstnok uten å grunngi dette. Karlsen hadde i mellomtiden skiftet clutch-utløsersylinderen, i det den hadde fusket under prøving.
Men som jeg har tippet på tidligere; For å få skikk på dette, er det mye arbeid...! Og skal man ha seg en brukt turbuss i dag, så er det mye fint å velge i, som er både nyere og mindre arbeid på, og mer presentabelt, enn en 25 års gammel vogn som er litt sliten. For å si det mildt...
Likevel er Volvo B10M en kurrant og grei buss, men når det er utslitt både to og tre ganger tidligere, så spørs det jo hvilket marked som er interessert... Det går i allefall ikke å tro at det blir problemfri kjøring i all framtid, så kjøperen bør nok kunne skru litt...
Men som jeg har tippet på tidligere; For å få skikk på dette, er det mye arbeid...! Og skal man ha seg en brukt turbuss i dag, så er det mye fint å velge i, som er både nyere og mindre arbeid på, og mer presentabelt, enn en 25 års gammel vogn som er litt sliten. For å si det mildt...
Likevel er Volvo B10M en kurrant og grei buss, men når det er utslitt både to og tre ganger tidligere, så spørs det jo hvilket marked som er interessert... Det går i allefall ikke å tro at det blir problemfri kjøring i all framtid, så kjøperen bør nok kunne skru litt...
Ja, det er triste greier. Synd at ikke disse karosseriene ble lage bedre. Finnes jo Repstad-busser som er myyyye eldre enn Deltaene... og mange av dem har ikke antydning til rust ennaa. Jassaa, det er satt inn en eldre motor paa JU41736? Blir det noe greie paa det da?
Hvis noen har kunnskapen og muligheten til aa skru paa bussen, saa kan jeg godt finansiere selve kjoepesummen. Men de stoerste utgiftene er vel alle kostnadene i forbindelse med oppussingen av den
Hvis noen har kunnskapen og muligheten til aa skru paa bussen, saa kan jeg godt finansiere selve kjoepesummen. Men de stoerste utgiftene er vel alle kostnadene i forbindelse med oppussingen av den
