Juel Johansens Bilruter.

Rutebilhistorisk Forenings Åpne diskusjonsforum for bussinteresserte
Svar
ingli
Sted: Selbu

Re: Juel Johansens Bilruter.

Legg inn av ingli » 2012-11-13 0:18:23

Tore-buss skrev:
Og Ingar, Det var jeg som satt i bussen der. Så det kom noen og tok bildet i full fart se
Synd jeg ikke hadde litt bedre tid, men vi skulle videre til Gardermoen med en gang. Måtte bare ta en runde med kameraet i all hast. Det var vi som hadde MAN fra Unibuss som sto ved siden av deg og minibussen foran den, i tillegg til tre busser fra Gauldal -Østerdal Buss. Jeg måtte ta meg av min kone som er rullestolbruker, og få henne på plass i minibussen. Får håpe vi treffes senere.
mvh
Ingar Lien

Mine bussbilder: www.picasaweb.google.no/ingarlien

Terje
Sted: Aurdal

Legg inn av Terje » 2012-11-13 12:49:26

Blir det Kina scania Tore.?

stianw
Sted: Hosle

Legg inn av stianw » 2012-11-15 17:39:08

tore-buss skrev: Hmmm.
Er det noen sammenheng i at denne http://www.finn.no/finn/b2b/bus/object? ... e=38045252 akkurat er solgt og at Tore har hatt besøk på gårdsplassen???

Er det på sin plass med gratulasjoner..?

st.einar

Legg inn av st.einar » 2012-11-15 18:43:54

Hadde vært bare "lækkert" med den i deres nye design. Mulig at dette er den største jule presangen på Rolvsøy iår. Hvis så er tilfelle så gratulerer til gjengen som driver busselskapet her på Rolvsøy , en føler seg som konge som gjester i deres busser.

tore-buss
Sted: ROLVSØY

Legg inn av tore-buss » 2012-11-15 20:02:43

He he, skal vel ikke se bort fra at det dukker opp noe her utover neste uke ja :D :mrgreen:

Er bare på tide Danskene får ordna med Hva som skal skje med MANen nå eller så går den oppover RV 4 i løpet av maks ei uke.
Tore Johansen
Juel johansens bilruter

pporsmyr
Sted: Fredrikstad

Legg inn av pporsmyr » 2012-11-15 22:34:50

Hvis dere har kjøpt bussen så får dere gratulere!
Jeg har en liten bønn til dere i så fall og det er at dere MÅ lakkere den grufulle svarte fronten umiddelbart. Den svarte fronten ødelegger fullstendig bussens design. Jeg har ikke så mye til overs for Scania sitt design forøvrig men denne er akseptabel.

En annen sak hos dere er at dere har velholdte busser men jeg tror nok deres busser hadde skrangla også hvis de hadde blitt kjørt like hardt som bussene til de store.

Hva skjer ellers med deres 2 rutebusser etter at nytt anbud trer i kraft, blir de solgt?
pors

st.einar

Legg inn av st.einar » 2012-11-15 22:50:21

Hvorfor selge de to bussene de er jo halvturist busser og kan vel benyttes på lokal turkjøring. De har god komfort nok til å kjøre til Oslo og turer på to timer så de kan nok tjene inn penger til selskapet.

Terje

Legg inn av Terje » 2012-11-17 15:21:26

Gratulerer da.. Snakka med de på JVB tur som har kjørt den de har, alle er imponert over bussen. Ingen driftstopp på den, mye mindre problemer en på både irizar og omniekspress... Åsså det med grillen da, er jo mest lastebilsjåfør jeg, å synes den svarte grillen er grom :) Men smak og behag der..

tore-buss

Legg inn av tore-buss » 2012-11-18 17:12:09

pporsmyr skrev:Hvis dere har kjøpt bussen så får dere gratulere!
Jeg har en liten bønn til dere i så fall og det er at dere MÅ lakkere den grufulle svarte fronten umiddelbart. Den svarte fronten ødelegger fullstendig bussens design. Jeg har ikke så mye til overs for Scania sitt design forøvrig men denne er akseptabel.

En annen sak hos dere er at dere har velholdte busser men jeg tror nok deres busser hadde skrangla også hvis de hadde blitt kjørt like hardt som bussene til de store.

Hva skjer ellers med deres 2 rutebusser etter at nytt anbud trer i kraft, blir de solgt?
Her kan vi begyne med det Første, GRILLEN BLIR SVART, det er helt klart. Kommer antagelighvis til og Lakere den Knallsvart, ikke sånn gråsvart som den er orginal.

Ang busser og vedlikehold, selvfølgelig har det noe med hvordan og hvor mye bussene går i forhold til hvordan de holder seg, men bussene hos de fleste store blir ikke Holdt vedlike som vi gjør her det kan jeg garanterer deg. Vi har kjøpt noen brukte busser oppgjenom tida og da ser en hva som ligger bak av vedlikehold fort ja. Hos de store selskapene (Og en del av de små også) så blir ikke små ting reparert og da drar det seg på mere og mere.
Husker da en sjåfør begynte her og vi var inne i Kateken og VBK111er og så på betjening osv, han ble sittende og stirre på dashbordet og jeg begynte og lure på hva det var med han. Også utbrøyen " her virker jo alle lysa i Brytere og dashbordet jo" det varn ikke vant til de andre stedene han hadde kjørt nei.

Ang Vestbussene så kommer vi iallefall til og beholde L-94 vogna og sette inn seter i Barnevognplassen (Har dette liggende da vi bestilte med utagbart podester) og bruke den som turbuss her i dørene og som nevnt tidligere her på kortere turer. Går fint til Oslo osv denne, er både AC, Lasterom, Justerebare seter og Sikkerhetsseler i den. Vestlinern får vi se hva som skjer med iom det ikke er belter i den. Begge vognene er bra biler ennå i allefall.
Tore Johansen
Juel johansens bilruter

st.einar

Legg inn av st.einar » 2012-11-28 17:03:15

Den nye bussen er observert på gårdsplassen både tirsdag og onsdag men har ikke fått noe ny lakk ennå. Kan den ha blitt satt i rute/tjeneste uten ny lakk. :!: Lekker er den alikevel. Mangler bare en som to akslet nå.

tore-buss

Legg inn av tore-buss » 2012-12-06 22:33:21

Nå har Man Aabenråvogna reist til sitt siste vilested, det er synd men vi hadde ikke mulighet til og ha den her lenger da vår nye Turvogn kom og plassen var FULL.

Synd i det det var en buss som var i bra stand, bortsett det med motoren da. Vi Tauan opp til Oppland Metall med K-112 Jonckheeren vår det gikk som bare det. Brukte Stag mellom bussen.
Her et bilde fra innkomst på Oppland metall på veg ned til siste stopp.

Et bilde av Touringen og Ivecoen, Touringen kommer nok til og gå i Hvitfargen så lenge, får se utover vinteren om vi lakerer den.. Skal teste den en tur til København i helga. Flott buss og kjøre i allefall, og passasjerene skryter av den.
Vedlegg
DSC01659.JPG
DSC01659.JPG (205.39 kiB) Vist 4220 ganger
DSC01660.JPG
DSC01660.JPG (174.49 kiB) Vist 4220 ganger
DSC01663.JPG
DSC01663.JPG (208.78 kiB) Vist 4220 ganger
Tore Johansen
Juel johansens bilruter

st.einar

Legg inn av st.einar » 2012-12-07 12:47:23

Er det bare jeg som synes at den nye synes å være smalere enn de to andre på bildet! :wink: Tore du må få lagt inn bilder av alle de nye bussene på hjemmesidene deres. :)

Terje

Legg inn av Terje » 2012-12-08 19:08:07

st.einar skrev:Er det bare jeg som synes at den nye synes å være smalere enn de to andre på bildet! :wink: Tore du må få lagt inn bilder av alle de nye bussene på hjemmesidene deres. :)
Bare tull det da.. Er samme bredde som de andre.. bildet som bedrar-

pporsmyr
Sted: Fredrikstad

Legg inn av pporsmyr » 2012-12-09 0:15:28

tore-buss skrev:Nå har Man Aabenråvogna reist til sitt siste vilested, det er synd men vi hadde ikke mulighet til og ha den her lenger da vår nye Turvogn kom og plassen var FULL.

Synd i det det var en buss som var i bra stand, bortsett det med motoren da. Vi Tauan opp til Oppland Metall med K-112 Jonckheeren vår det gikk som bare det. Brukte Stag mellom bussen.
Her et bilde fra innkomst på Oppland metall på veg ned til siste stopp.

Et bilde av Touringen og Ivecoen, Touringen kommer nok til og gå i Hvitfargen så lenge, får se utover vinteren om vi lakerer den.. Skal teste den en tur til København i helga. Flott buss og kjøre i allefall, og passasjerene skryter av den.
Flott at dere er fornøyd med det siste tilskuddet så langt. Dessuten flott at dere som et lite selskap kan investere i "nye" busser selvom de ikke er fabrikksnye.

Angående dette med den sorte fronten så kan jeg ikke si annet enn at det er en total misære. Jeg er opptatt av design og dette er så langt fra det man kan kalle vellykket. Min oppfordring er at dere lakkerer bussen i deres fargen, og greit nok, beholder sort i fronten ned til spaltene under frontruten. Jeg tror bussen vil bli fin i deres farger. Forøvrig hvis jeg skal dømme etter fargen deres så er dere ikke et Fredrikstad-selskap (rolvsøy) men ett "særpeselskap". Jeg ser jo at færre og færre av deres busser har AR eller AS i reg.nummeret! :roll: :roll: :roll:
pors

st.einar

Legg inn av st.einar » 2012-12-09 12:50:03

Forøvrig hvis jeg skal dømme etter fargen deres så er dere ikke et Fredrikstad-selskap (rolvsøy) men ett "særpeselskap". Jeg ser jo at færre og færre av deres busser har AR eller AS i reg.nummeret!

Dette må du forklare :shock: og AR er nok gått ut på dato. For å få AS skilter kan de gamle "forsvinne" så få nye med AS men er det vært det da.

Svar