Magnes bildetråd

Rutebilhistorisk Forenings Åpne diskusjonsforum for bussinteresserte
Svar
Brukeravatar
Øyvind Berg
Sted: Elvebyen

Re: Magnes bildetråd

Legg inn av Øyvind Berg » 2014-11-16 10:20:46

Flott med et reisebrev av det litt mer eksotiske slaget! :)

Burde kanskje tipse neste års russ om å leie inn han med harrybussen, for det høres jo ut som en ypperlig buss for dem. Han hadde vel også gladelig kjørt med 200% overlast, hele dagen og natta lang ...
Øyvind
Bilde
– Canonfotograf
– kunnskapsformidler av fullstendig unyttig busskunnskap

magneh
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg inn av magneh » 2015-03-08 19:16:46

VM i Falun

Folkefesten i Falun er over, men minnene lever videre. De norske gullmedaljene strømmet på, og sørget for tidenes medaljefest igjennom VM’s historie. Jeg tok turen til Falun den første søndagen, da lag stod i fokus. På plakaten stod lagsprint, lagkombinert og laghopp.

Bilde
For å komme meg til Falun, satte jeg bilen i Gävle, og hoppet på toget.

Bilde
Et X2000 dro av sted da jeg entret toget mitt. En god time senere, var jeg fremme i folkehavet.

Bilde
Gratis shuttlebusser gikk til og fra arrangementet hele dagen.

Bilde

Bilde
Inne i en norsk inngjerding, stod en MAN fra HMK, og en liten Setra 2-serie og koste seg. Alltid trivelig å se igjen en gammel Setra i dagens anbudsstyr.

Bilde
Maiken Caspersen Falla suser inn mot veksling, før Ingvild Flugstad Østberg sikrer norsk sprintgull.

Bilde
Denne mannen var det ingen som kunne gjøre noe med i dette mesterskapet!

Bilde
Et samlet folkehav forlot tribunene etter en norsk triumfdal i skisporet

Bilde
Avslutter denne bildeserien med et stemningsbilde av hoppbakken, rett før mixlaghoppkonkurransen (langt ord) i liten bakke.
Hilsen Magne

[url]www.magnehaheim.no[/url]
[url]www.facebook.com/magnehaheim[/url]

magneh
Kontakt:

Legg inn av magneh » 2016-04-10 12:37:18

Svipptur til Umeå

Det blir litt tid mellom hvert innlegg her i forumet, men plutselig strekker tiden til, og da går det an å legge ut et bilde eller to!

Jeg hadde en liten rundreise i Nord-Sverige for en tid tilbake, og fikk sett litt nærmere på lokalbussene som bevegde seg rundt i Umeå. Det er flott å se at det enda finnes sjel og historie i daglig trafikk rundt om. Volvobusser fra Säffle ruller daglig i Umeå, sammen med et par grønne elbusser av en lokal bussutvikler kalt Hybricon

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde
Hilsen Magne

magneh
Kontakt:

Legg inn av magneh » 2016-04-10 13:09:43

Kiruna

Etter turen innom Umeå, tok jeg nattoget videre til Kiruna. Her fikk jeg se mange spennende busser, blant annet noen helt nye ekspress- og kombibusser fra Van Hool. Det er alltid veldig spennende å se, da det ikke er for mange nye busser fra Van Hool på norske veier.

Bilde
Lukseriøs togbuss. Strekningen var hele to kilometer, så det var behagelig.

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde
Comminor sin buss mellom Narvik og Kiruna

Bilde

Bilde
Hilsen Magne

magneh
Kontakt:

Legg inn av magneh » 2016-04-10 15:01:10

Island

I mars ble det tid til en tur til Island. Dette har jeg ønsket å få til i lengre tid, og endelig fikk jeg tid til å besøke det spennende landet midt ute i havet. En mer spennende og unik busspark skal man lete lenge etter!

Bilde
Den første bussen jeg fant, var ikke den mest uvanlige. Volvo har solgt mange 9500 til Island den siste tiden

Bilde

Bilde
Et hvert sted med respekt for seg selv, må ha en rød dobbeldekker fra England! haha

Bilde
Dessverre en utrangert buss, men den ser fortsatt flott ut!

Bilde
Denne gamle MBen derimot, er fortsatt i bruk

Bilde

Bilde
Å bygge om lastebiler til busser er helt vanlig på Island for å greie de tøffe forholdene bussene utsettes for i høylandet under sommersesongen.

Bilde

Bilde
En (nesten) helt vanlig MB Sprinter

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde
Hilsen Magne

Svar