Stor-Trondheim fra 3. august

Rutebilhistorisk Forenings Åpne diskusjonsforum for bussinteresserte
Svar
RobertNordli

Stor-Trondheim fra 3. august

Legg inn av RobertNordli » 2019-07-25 0:53:43

AtB har nå lagt ut rutetabellene som gjelder fra 3. august. Skal man tro kommentarfeltet på Facebook er det mange som er skeptisk og det skjønner jeg jo. Rutene i Trondheim har stort sett vært de samme siden 70-tallet så nå er det på tide med forandringer.

Mye infrastruktur er ikke klart til oppstart så blant annet linje 13 (Havstad - Østmarka) og linje 15 (Torgard - Østmarka) ender på Strindheim inntil snuplassen på Østmarka er ferdig.

Men AtB kunne tatt seg tid til å korrekturlese rutetabellene før de ble publisert da det er litt feil her og der.

Men stort sett ellers ser det jo bra ut, dog skjønner jeg ikke hvorfor Nordslettvegen får 10 minutters rute, mens Lundåsen blir avspist med 20 minutters rute. Har jo sett gjennom rutene og gjort noen endringer jeg tenker passer bedre.

Linje 10 går i sør til Kroppanmarka og Sjetnemarka i stedet for linje 24.

Linje 11 forlenges i øst fra Blakli til Dragvoll, på den måten kan linje 43 droppes og sjåførene får ett mer sosialt pauserom.

Linje 21 dropper Ilsvika og kjører kun turene til Trollahaugen. Ilsvika blir en del av linje 24 som går fra Nordslettvegen via sentrum til Ilsvika.

Linje 44 fra Værestrøa går via Grilstad til Strindheim, flere etterspør buss til butikk etc på Grilstad.

Linje 45 dropper sløyfa ned til Sjetnemarka.

Linje 46 får flere avganger gjennom dagen.

Hva tenker dere om det som nå er lagt frem?

Link til høstrutene: https://www.atb.no/buss-stor-trondheim-host/

Svar