Busspraten

Rutebilhistorisk Forenings Åpne diskusjonsforum for bussinteresserte
Svar
baneavd
Sted: Skoppum

Busspraten

Legg inn av baneavd » 2018-08-27 6:49:18

Jeg er inne her daglig og se om de er noe nytt her

Jeg se de kan går flere dager mellom hvert innlegg eller en nyhet

Spørsmålet er er noe hensikt og forsetter og har dette forum nå de er få som skrive her og de går dager mellom hver gang de skrives noe her enten på busspraten eller nyheter og de andre emmene her er jo omtrent ikke noe på bortsett fra nybussobsasjoner eller hva de nå heter

Se man på et annet forum som engelig er et forum for tungtransport så er de mye mer skriving og innlegg av bilder av busser der og betraklig mye mer innlegg og skriving der enn på dette forum

De er ut fra dette jeg også spør om de har noe hensikt med og har dette forum

Og husk nå også at de er veldig mange som kjøre buss som ikke er fra Norge og disse skrive jo ikke noe her

Men de er jo opp til dere om dere vil beholde dette forum

Jan Erik

Brukeravatar
bjørn

Re: Busspraten

Legg inn av bjørn » 2018-08-27 15:02:17

Jeg var inne på noe av det samme for en stund siden:

viewtopic.php?f=6&t=12677&hilit=busshistorien

Mesteparten av aktiviteten virker nå til å dreie seg om nyheter og nye anbud/nye busser.
Mvh Bjørn

tore-buss
Sted: ROLVSØY

Legg inn av tore-buss » 2018-08-27 21:01:52

Hei!
Det er ikke mye aktivitet her inne lenger nei.
Jeg og sikkert mange med meg er inne og ser her hver dag, flere ganger, om det skjer noe men legger ikke ut så mye selv.
En av grunnen til jeg selv ikke legger ut så mye lenger er at en ikke har så mye og komme med, har lagt ut det en har av gamle bilder osv. Og tiden strekker ikke til heller.
Også må jeg vel dessverre si som jeg har nevnt tidligere, har ikke noe inntresse av Intern nr og lange lister med reg nr osv.

Du er inne på andre forum, sikkert bla annet Berglitrukstop Hvis du ser der også så er det ikke mye aktivitet og de dagene Torkil ikke er innom og legger ut bilder og tekst der så er det mere eller mindre Døtt der også.
Men Torkil holder i gang med alle de flotte bildene og masse innformativ tekst til disse og da blir det gjerne diskusjoner rundt dette med identifikasjon av biler osv. Og det drar med seg noe aktivitet fra andre.

Men etter det jeg skjønner så er det vel andre forum som har tatt over en del av aktiviteten til disse forumene blant annet Fjesboka. Jeg er selv ikke på den så da må en følge med her :D :D
Tore Johansen
Juel johansens bilruter

baneavd
Sted: Skoppum

Legg inn av baneavd » 2018-08-28 6:09:30

Må alt foregår på denne fjesboka?

Var de ikke meningen med dette forum at dette skulle være et forum for de med buss som hobby og alt de som er rundt dette med busser både som kjøres i den daglig driften og de som tas vare på

Da var vel derfor man fikk dette forumet for man kunne skrive om dette her
men tro i dag så legge man nesten eller alt ut på denne fjesboka, Men denne fjesboka er ikke jo ikke noe forum bare et sted hvor man prate og legge ut alt som finnes og drøssevis med bilder av hvor man har vært eller av hva man har på hjerte

Men jeg vil si SvB er veldig flink til legge nyheter om bussvikrsomheten her og jeg lese nå det er kommet noe nytt

Berglitrucken er et forum for lastebiler, men de er like mye buss der også, men de er lange tråder om VBK og andre og ikke noe eget underavd for busser samt de som er tatt vare eller fortsatt finnes av veteranbusser

Ut fra det jeg har søkt på Bergli så skal finnes mange bevarte veteranbusser eller busser hensatt både her og der som er fra 60 70 tallet
de er vel her dette høre hjemme

Jan Erik

Svar