Hvor mange barnevogner?

Rutebilhistorisk Forenings Åpne diskusjonsforum for bussinteresserte
Svar
baneavd
Sted: Skoppum

Hvor mange barnevogner?

Legg inn av baneavd » 2018-07-31 10:32:29

Jeg vil ta opp dette med hvor mange barnevogner kan få med

Nå skrive jeg ut fra det jeg har opplevd selv nå jeg har tatt bussen

Jeg hadde med sykkel fra Sandefjord rute 01 til Horten for en tid tilbake
på Fokserød kom de på 2 med barnevogner de ble plass til min sykkel og disse 2 barnevognene
disse med barnevogner gikk av i Tønsberg
og Fra Tønsberg kom de på en ny med barnevogn lengre ut kom de også på en med sykkel de gikk fortsatt greit

For 3 uker siden var jeg en tur i Sandefjord igjen hadde ikke med sykkel
skulle med bussen fra Sandefjord til Vesterøya i sentrum kommer de på 3 personer og alle med hver sin barnevogn, mene den ene var tvilling
de kom på og sjåføren kom bak til disse for og se om de kunne kommer ned

på Brygga kommer det par med en trille for lit større barn, først ble de avist grunnet alle barnevognene fra før, men trilla kunne slås sammen så de ble plass

i Går var jeg igjen en tur til Sandefjord og tok med sykkel
på Bussen var de fra før en med rullator så de gikk greit
Men i Tønsberg så begynte trøbbel for og si de slik

en med rulator til kom på så kom de på 2 barnevogner til samt en med sykkel også
Nå viste jeg at dette ville ikke går bra
Hun som kom først på med barnevogna ba meg og flytte sykkel til midt i gangen mellom setene på bussen så da hindret jeg alle reisene som kom på
Jeg og han andre som skulle har med sykkel valgte og går av og vente til neste buss

Men de jeg stille her er hvor mye kan man få med på en buss nå er de forskjell på bussene hvor stor plass de er satt av til barnevogner og annet
har tatt opp dette med VKT og Brakar og hvorfor ikke spurt om få sykkelstavtiv slik de er på flere av bussene i Oppland og noen busser også i Grenland Skien/Porsgrunn de har takket meg for mitt innspill om dette

Har et inntrykk av de alle fleste sjåførene bare la reisene som har med sykkel og eller barnevogner bare kommer på så lenge de er plass
Men hva hende vis de begynner og brenne og midtdøra er blokkert med sykkel og barnvogner

Vi har jo hatt et par bussbranner i den senere tid vet åssen dette har gått

Jan Erik

Daniel Lund

Re: Hvor mange barnevogner?

Legg inn av Daniel Lund » 2018-07-31 20:25:26

På bybussene i Bodø tar vi ikke med sykla på bussen så lenge det ikke e sånne samenleggbare sykla vel og merke da. Så akkurat det med sykkel e ikke noe problemstilling. Alt etter størrelse på barnevogn så maks 2. Har også hatt 3 vogne, men det kommer helt ann på størrelsen på vognen i forhold til midtgangen. Og hva annet som er der da. Men sperrer ikke midtgangen. Sku vært standardmål på vogne :D
Daniel Laugsand Lund

Svar