Ekspressbussene

Rutebilhistorisk Forenings Åpne diskusjonsforum for bussinteresserte
Svar
baneavd
Sted: Skoppum

Ekspressbussene

Legg inn av baneavd » 2018-07-28 10:10:38

i Mange år hadde vi timekspressen som gikk til faste tider og steder

Komseptet ble bygget ut og reisene økte så begynte nedgangen og kommer
Greit de ikke var grunnlag for og kjøre ekspressbussene på fler av strekninger

Nå er alt blitt nettbuss ekspress og tilbudet er blitt mindre avganger

Så kan man spørre var de ikke nok reisene til opprettholde avgangene, så lese man i Fr,stad avisa at bussene på Hvaler er fulle
Mens NRK melde at 40 prosent av reisene er forsvunnet fra ekspressbussene

Søke man på kjøp billett og avgang få man opp flere avganger til Sogn og fjordane samt Lom-Måløy at de er fullsatte busser

Var de timekspressbussene som mistet reisene, mens nettbuss ekspress sine ruter fortsatt har beholdt like mange reisene eller har fått flere reisene

Så kan man spørre og har sendt dette også til Nettbuss om ikke hvorfor kjøre togbuss Notodden-Kongsberg istedet for slik de er nå

Hvorfor ble TE8 lagt ned TJøme-Revetal-Oslo de gangene jeg reiste med bussen så var de jo flere som brukte bussen, men jeg tro de ødela dette med og endre på dette. og så tro jeg prisen også hadde lit og si

Nå NOW begynte og kjøre Notodden-Oslo så ble prisene satt ned på Timekspressen alle huske hvordan de gikk med NOW etter en kort stund

Jeg tro også dette har lit og si dette med at kan for store rabatter ved og bestille til en bestemt avgang., og at Nettbuss ønske ikke lengre reisene som bare stille opp uten forhåndsbestilling og de har tatt vekk denne garantien for du kommer med vis bussen er full

Så de se ut som tilfeldige reisene ikke er ønsket eller man kun vil de som har forhåndsbestilt på forhånd, Men innen Sogn og fj. der kan møte opp også uten forhåndsbestilt kjøp så sant reisen er innenfor fylket regne med at ekspressbussene har også ta lokaltrafikk og de ikke er andre busser som dekke dette på noen av strekninger den kjøres der

Jeg mene de fortsatt bør være mulig og stille opp på holdeplassen uten og har forhåndsbestilt se Konkurrenten har denne plassgarantien og alle kommer selv om du bare stille opp på holdeplassen

Se ut for meg at NEttbuss gjør de vansklig for de som reise uten forhåndskjøp og kommer med ekspressbussene selv om flere av disse er lokale reiser på kortere strekninger så vil de at alle skal forhåndskjøpe før de reise og dermed bundet til en bestemt avgang og kan ikke velge en tidligre eller senere avgang etter de har kjøpt på nett

Jan Erik

Svar