Sitte på med en buss under kortesjen?

Rutebilhistorisk Forenings Åpne diskusjonsforum for bussinteresserte
Svar
Braarød

Sitte på med en buss under kortesjen?

Legg inn av Braarød » 2016-03-17 19:44:12

Jeg er dessverre ikke aktivt/betalende medlem lenger (vurderer å melde meg inn) men hadde det vært mulig for meg og min kjæreste få sitte på med en buss under kortesjen i Sarpsborg?

Ola R.
Sted: Volda

Re: Sitte på med en buss under kortesjen?

Legg inn av Ola R. » 2016-03-18 0:38:51

De fleste bussene som kjører i kortesjen under de årlige RHF Veteranbusstreff, tar med publikum enten de er medlemmer eller ei. Men det er jo veldig hyggelig dersom du kunne få lyst til å fornye medlemskapet ditt - du er velkommen som medlem i RHF enten du er aktiv eller ikke, ditt medlemskap kommer uansett godt med!

Når noen få av bussene i kortesjen ikke tar med publikum/besøkende på kjøreturen, så kan det ha flere årsaker:
- Bussen skal kanskje returnere hjemover rett etter kortesjekjøringen, og svinger ut før en er kommet tilbake til utstillingsplassen.
- Enkelte busser har så mange med seg i sin "hjemmehørende" gruppe, at de rett og slett ikke har plass til flere.
- Noen få busser kan ha avgrenset passasjerforsikring, som gjør at en ikke kan ta med passasjerer i særlig omfang.

Nytt av året blir at vi denne gangen lanserer en liten plakat i deltakerkonvolutten til hver buss, som de vognansvarlige kan feste ved bussens inngang, dersom de av en eller annen årsak ikke ønsker å ta imot besøkende i bussen. En slik merking vil kunne gjøre det lettere å synliggjøre hvilke busser som er åpne/ikke åpne for publikum. Men den absolutt enkleste og greieste måten er jo å ta kontakt med de som har ansvar for den enkelte buss - da "risikerer" du i tillegg å få en hyggelig prat, og få vite mer om bussen og dens historie!

Vår kortesje har etterhvert blitt svært omfangsrik, så det burde ikke være noe problem å finne en buss som inviterer med på kjøretur!

Velkommen ombord!

Med beste hilsen
for RHF Hovedstyret
Ola R.

Svar